back to top

Bijeli luk je važna namirnica za zdravlje srca

685

Opće je poznata činjenica da bijeli luk donosi brojne blagodati za naše zdavlje, međutim, magazin Mind Body Green ističe kako je bijeli luk jedna od najcjenjenijih namirnica kada je riječ o zdravlju srca.

Bijeli luk je prije svega poznat po dvije stvari – čini da kuhinja miriše kao restoran s pet zvjezdica i da naš dah miriše potpuno suprotno od kuhinje.

Iako su njegove aromatične osobine prilično poznate, zdravstvene blagodati koje donosi organizmu su brojne, a preporučuju ga i kardiolozi.

Sponzorirani članak

iForm traži više radnika na više radnih mjesta - pogledajte uvjete natječaja i ostale detalje

Zbog povećanja obujma poslovanja firma iFORM d.o.o. Široki Brijeg raspisuje natječaj za više radnih mjesta: Operater na presi (ručna i automatska) m/ž Pakiranje komada m/ž Voditelj smjene/poslovođa Radnik na održavanju/područje... Pročitaj više

Prema Stevenu Gundryju, kardiologu i instruktoru u Functional Nutrition Coaching, bijeli luk je jedna od najcjenjenijih zdravih namirnica kada je riječ o spriječavanju kardiovaskularnih bolesti.

Zanimljivo je to što su neke od blagodati ukorijenjene u “probavnim” prednostima ovog povrća. Bijeli luk je bogat probiotičkim vlaknima koja su neophodna za procvat dobrih bakterija u crijevima.

Prema istaživanju objavljenom u “Journal of Cardiovascular Disease Research”, dokazano je da probiotici upravljaju kolesterolom u krvi, smanjujući njegovu proizvodnju, razgrađujući žučne kiseline u jetri, pa čak i koristeći višak kolesterola kao izvor prehrane.

Druga istraživanja sugeriraju da ne samo da je bijeli luk sjajan probiotik, već ima i antibakterijska svojstva, a jedući bijeli luk smanjujete i naslage u arterijama.

Teorija bolesti srca navodi da bi izloženost određenim zaraznim agensima, poput virusa, bakterija i parazita, mogla dovesti do nakupljanja plaka u krvnim žilama i na kraju bolesti koronarnih arterija.

Međutim, budući da bijeli luk sadrži protuupalna, antibakterijska i antivirusna svojstva, konzumiranjem ove namirnice možete smanjiti rizik od razvoja infekcije, a time i rizik od razvoja srčanih problema, prenosi Klix.

Istraživanja potkrepljuju teze o povezanosti konzumiranja bijelog luka i smanjenja rizika od kardiovaskularnih bolesti, a kardiolozi tvrde da snimke pacijenata koji su konzumirali ovu namirnicu, a za koje bi pretpostavili da će imati nakupine plaka, pokazuju da uopće nemaju naslaga u krvnim žilama.